Viime viikolla kirjoitin siitä miten joukkorahoituskampanja tarvitsee markkinointia. Yhteisöä voi rakentaa monella tavalla.
Kvääristö valtaa baareja ja järjestää bileitä
Kampanjan alkubileiden lisäksi Kvääristö tiimi on pyöräyttänyt bileitä ja tehnyt yhteistyötä mm. Dykehard klubin kanssa.
Bileet ovat hyvä tapa kasvattaa yhteisöllisyyttä sekä mielenkiintoinen elementti yhä käynnissä olevaan kampanjaan. Samalla ne ovat eräänlainen lupaus siitä mitä keikat ja tilaisuudet voivat olla Kvääristössä ja luontevasti istuvat baari-kahvilan kampanjaan.
Kovalla työllään Kvääristö onkin saanut jo purkkiin minimitavoitteensa ja kasassa on jo yli 35.000 euroa. He eivät ole jääneet istumaan käsieen päälle, vaan kampanjointi ja tiedotus on jatkunut runsaana.
Mad Heidin tiimi kohtaa tukijoita eri foorumeissa
Mad Heidin porukka järjesti sijoittajilleen grillibileet viime perjantaina! Kuvien perusteella yli parikymmentä ihmistä tuli paikalle ja tunnelma oli hyvä. Nyt kun tarvittava rahoitus on varmistunut, niin elokuvasta on alkanut tihkua tasaisin väliajoin tietoa sijoittajille ja julkisuuteenkin kuvausten valmistelusta ja elokuvan teosta.
Discordissa pyörivän sijoittajafoorumin, säännöllisten uutiskirjeiden sekä tuoreiden grillibileiden lisäksi kesällä tuotantotiimi järjesti "sneak peak" infotilaisuuden sijoittajille, jossa ohjaaja Johannes Hartmann ja tuottaja Valentin Greutert avasivat tuotannon ja rahoituksen tilannetta tarkemmin.
Mad Heidin viestinnässä on yhä joukkorahoitusaspekti ja rahoitusta edelleen kerätään, mutta se on jäänyt sivurooliin, kun viestintä on siirtynyt enemmän käsittelemään elokuvaa, eikä niinkään siihen liittyvää rahoituskuviota. Samalla rahoitusta on hiljakseen tihkunut lisää pottiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti